Att arbeta inom A&O

Våra medarbetare är vår största tillgång i verksamheten då det är medarbetarna som utför för den dagliga och direkta omvårdnaden av de boende. Därför är det av viktigt att A&O stöttar och hjälper medarbetarna att vara motiverade och engagerade.

Vi vill att våra medarbetare ska trivas och må bra på arbetsplatsen och med sin arbetssituation. Vår personalpolicy sätter därför den enskilda medarbetaren i centrum och fokuserar på att ständigt förbättra dennes villkor. Vi vill bland annat att arbetsplatsen ska vara trygg och präglas av en positiv atmosfär med ett gott samarbete på alla nivåer. Vi vill att medarbetarna ska känna delaktighet och ha stor möjlighet att påverka sin egen situation.

Vi vill att våra medarbetare ges möjlighet att bredda sin kompetens och hålla sig uppdaterad inom den senaste forskningen och rönen. Att arbeta med utbildning, kompetensutveckling och handledning är en väsentlig del av boendets kvalitetsarbete och våra medarbetares välmående och utveckling.

En god arbetsmiljö är en förutsättning för att kunna utföra sitt arbete på ett effektivt sätt därför arbetar vi aktivt tillsammans med våra medarbetare för att de ska kunna påverka och utforma sin arbetsplats. Vi arbetar också med att främja hälsa och att förebygga sjukskrivningar.

A&O är medlem i Almega Vårdföretagarna och har därigenom tecknat kollektivavtal för all personal.